Wanneer je met jouw bedrijf succesvol bent in Nederland dan kan het een slimme stap zijn om de grens over te gaan en het internationaal op te zetten. Je hebt namelijk al een product of dienst en je wilt de markt graag uitbreiden. De website internationaal maken is dan een slimme zet. Wel is het verstandig om dat op de juiste manier te doen en daarvoor helpen wij je graag verder.
Website technisch correct opzetten
Ten eerste is het belangrijk om je website technisch goed op te zetten en van daaruit te bouwen aan de internationale markt. Ten eerste kun je ervoor kiezen om een heel nieuw domein op te zetten met bijvoorbeeld een .de extensie voor Duitsland. Het voordeel is dat dit specifiek voor Duitsland is en je heel gericht te werk kunt gaan. Maar het nadeel is hier ook aan dat het een compleet nieuwe site is en je helemaal opnieuw moet beginnen met ranken. Een alternatief is als je bijvoorbeeld een .com domeinnaam hebt en dan met de folderstructuur een Duitse site opzet, zoals .com/de/ en daarachter de rest van de site.
De content vertalen
Het vertalen van de content kan een van de meeste lastige klussen zijn. Teveel bedrijven kiezen voor een makkelijke optie en het snel door een vertaalmachine te halen, correcties te maken en het online te zetten. Maar dit is niet de beste manier als je ook goede posities wilt halen in Google. Het beste kan je dit overlaten aan een vertaalbureau, die alles op een perfecte manier kan vertalen, zodat het goed bij het betreffende land past.
Bij het vertalen is het belangrijk om niet alleen te kijken naar de tekst op de site. Met content bedoelen we alle content die op de site staat, en daar vallen dus ook alle afbeeldingen onder, de meta title en descriptions van de pagina’s, videocontent etc. Google kan al deze andere zaken ook herkennen en bovendien is het voor de bezoekers zelf ook belangrijk dat alles goed is vertaalt voor een betrouwbare website.
Goed letten op alle SEO zaken
Om in alle landen goed te ranken is het belangrijk om te letten op alle zaken die te maken hebben met de internationale SEO. We noemden al het vertalen van de meta titels en de descriptions, maar er is natuurlijk nog veel meer. Bij een meertalige site kun je gebruik maken van de hreflang attribuut en verder is het goed om ook backlinks te krijgen in het andere land. Wil je met een Duitse site ranken in Duitsland? Ga dan dus op zoek naar Duitse websites die naar jou willen linken.