De aankleding van een ruimte is bepalend voor de sfeer die de mensen daar ervaren. Uit onderzoek blijkt dat personeel in een ruimte met een rustgevende inrichting productiever zijn dan in een koele saaie ruimte. Interieurreclame heeft ongeveer hetzelfde effect. Met behulp van sfeervolle wandbekleding of door middel van billboard achtige panelen kunnen de aanwezigen in een bepaalde stemming worden gebracht. Door interieurreclame op een intelligente wijze toe te passen kan dit rechtstreeks bijdragen aan je bedrijfsresultaten. Bijvoorbeeld doordat klanten ontspannen en sneller bereid zijn om zaken met jou te doen.
Specialisten in interieurreclame
Bedrijven die denken dat interieurreclame kan bijdragen aan hun bedrijfsvoering kunnen hulp vragen aan professionals. Het luistert bij interieurreclame namelijk heel nauw op welke wijze het interieur wordt aangepast. Het is immers niet de bedoeling dat de aanwezigen het idee krijgen een product opgedrongen te krijgen. Ze moeten zich prettig voelen en bereid zijn kennis te maken met het product. Om dat te bereiken kan interieurreclame worden opgezet. Na een oriënterend gesprek met een bedrijf zullen ze met verrassende ideeën komen over de invulling.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld jouw belangrijkste producten of juist de waar je bedrijf voor staat goed naar voren te laten komen. De beste manier is om dit op een prominente plek in je interieur te doen met een textielframe. Helemaal bijzonder is het wanneer je een 3d frame hiervoor inzet. Zo komen de waarden van je bedrijf het beste naar voren.
Restaurant in een bedrijf of onderwijsinstelling
Een groot restaurant in een onderwijsinstelling of een bedrijf wordt vaak gerund door een externe cateraar. Zijn omzet is afhankelijk van het aantal mensen dat bij hem iets komt nuttigen of drinken. Uiteraard moet hij zorgen voor kwalitatief goede en prettig geprijsde producten. Maar het aantal bezoekers zal ook stijgen als de ruimte door middel van interieurreclame is afgestemd op zijn bedrijf. Dat kan worden bereikt met een wand met een sfeervolle afbeelding van gezellig koffie drinkende mensen, of een sfeervolle keuken. Door de gezellige inrichting komen bezoekers graag in het restaurant, ze worden door de reclame gestimuleerd iets te eten of drinken, waardoor de omzet van de cateraar stijgt.
Ook meer klanten trekken?
Als je een bedrijf hebt waar klanten naartoe komen om iets aan te schaffen of iets te bespreken is interieurreclame wellicht een goede investering. Het kan nooit kwaad om een oriënterend gesprek aan te gaan met de specialisten. Leg je wensen op tafel en laat hen met ideeën komen. Wie weet levert dat een commercieel interessant nieuw interieur op.